Курстун коду Курстун аты (Кыргызча) Курстун аты (Түркчө) Семестр Апталык саат Кредит ЕКТС
RDE-411 А.П. ЧЕХОВДУН А?ГЕМЕ ЖАЗУУ ЧЕБЕРЧИЛИГИ A.P. CHEKHOV-ANLATICIN USTALIĞI 7 3 + 0 3 3
Курстун планы
Апта Темасы
1. Апта Жазуучунун инсандыгы, өмүрүнүн негизги этаптары жана чыгармачылык өмүр баяны. А.П. Чехов XIX—XX кылымдардагы орус адабиятынын тарыхында. Чакан эпикалык жанрлардын өзгөчөлүктөрү: аңгеме, новелла, очерк.
2. Апта А.П. Чеховдун алгачкы чыгармалары. Көлөмдүү мазмунду ачуу үчүн чакан формаларды колдонуу. «Хамелеон» аңгемени талдоо: образдарды түзүүнүн негизги каражаттары, автордун позициясын билдирүү жолдору, көркөм деталдардын функциялары, подтекст. А.П. Чеховдун аңгемелериндеги комик формалары («Өтүк», «Жаман бала», «Ашыкча туздады» ж.б.)
3. Апта Юмордук журналдарда кызматташуу. А.П. Чеховдун алгачкы аңгемелериндеги түрдүү темалар. Чехов. Салттуу темаларды жана образдарды кайра карап чыгуу жана өнүктүрүү («Чиновниктин өлүмү», «Билимдүү кошунага кат», «Даражага сынак»). «Семиз менен арык» аңгемени комплекстүү талдоо.
4. Апта Коомдук мааниге ээ болгон кырдаалдарга жана каармандарга көркөм байкоо жүргүзүү, жалпылоо жана типтештирүү жогорку деңгээлдеги образдарды түзүү («Маска», «Унтер Пришибеев», «Кылмышкер»). «Кылмышкер» повестиндеги психологиялык кесепеттер.
5. Апта Балдар жөнүндө жана балдарга арналган аңгемелердин өзгөчөлүгү («Гриша», «Ашпозчу үйлөнөт», «Балдар», «Ак маңдай», «Каштанка»).
6. Апта Балдар жөнүндө кийинки чыгармаларында («Ванька», «Уккум келет», «Устрицалар») драманын жана трагедиянын мотивдерин бекемдөө. «Ванька» аңгемесин талдоо.
7. Апта Жеңил юмор жана ирония менен жумшартылган трагедиянын образы кадимки, күнүмдүк жана күндөлүк сыяктуу сүрөттөлүшү («Тоска», «Кайгы», «Тамаша»).
8. Апта Ара сынак
9. Апта 80-90-жылдардагы аңгемелердин социалдык-философиялык проблемалары. А.П.Чехов социалдык кемчиликтерди аныктоонун чебери катары («Адабият мугалими», «Мойнундагы Анна»)
10. Апта А.П.Чеховдун «Ионыч» жана «Крыжовник» аңгемелериндеги инсандын интеллектуалдык жана моралдык деградациясы.
11. Апта «Кутудагы адам» повестиндеги жашоодогу маанисиздик жана социопатия көйгөйлөрүнүн жана бакытка жетүү, анын маңызы жана баасы көйгөйлөрү карама-каршылыгы.
12. Апта Доордун жана адам баласынын жашоосунун эң орчундуу проблемаларын көтөрүү, чыгармачыл ойдун жана адамдык ар-намыстын идеяларынын руханий боштугуна жана адепсиздигине каршы чыгуу («Гусев», «Дуэль», «Кара монах», «Менин жашоом», «Ротшильддин скрипкасы ", "Секирүүчү аял", "Белгисиз адамдын окуясы", "Мезониндүү үй" ж.б.)
13. Апта Доордун жана адам баласынын жашоосунун эң орчундуу проблемаларын көтөрүү, чыгармачыл ойдун жана адамдык ар-намыстын идеяларынын руханий боштугуна жана адепсиздигине каршы чыгуу («Гусев», «Дуэль», «Кара монах», «Менин жашоом», «Ротшильддин скрипкасы ", "Секирүүчү аял", "Белгисиз адамдын окуясы", "Мезониндүү үй" ж.б.)
14. Апта Позитивдүү идеалды жана жашоонун чыныгы маанисин издөө, моралдык-этикалык программаны жана гармониялуу, гумандуу дүйнө таанымдын нормаларын аныктоо («Архиерей», «Кичинекей ити бар айым», «Келин»).
15. Апта Чеховдун новелласынын поэтикасынын өзгөчөлүктөрү. Сюжет жана фабула маселеси. Финал өзгөчөлүгү. Импрессионисттик тенденциялар, көркөм деталдардын ролу.
16. Апта Финалсынак